Cumartesi, Şubat 4, 2023

ABD, İran merkezli sitelere el koyduğunu doğruladı

Siyaset

İspanya hükümeti, hapisteki 9 Katalan lider için af çıkardı

İspanya hükümeti, Katalonya Özerk Bölgesi'nde 2017 yılındaki başarısız bağımsızlık girişimi ile bağlantılı hapisteki 9 ayrılıkçı Katalan liderin affını onayladı. İspanya’da...

Hangi ülke hangi seyahat şartlarını uyguluyor?

COVID-19'la mücadele halindeki birçok ülke, seyahat edecekler için koşullar koymayı sürdürüyor. Karantina, PCR testi ve aşı zorunluluğu ise ülkeden...

İran merkezli bazı internet sitelerine giren kullanıcılar “Amerikan yönetimi tarafından sitelere el koyulduğu” bilgisiyle karşılaştı. ABD Adalet bakanlığı, İran merkezli internet sitelerine el konulduğu iddiasını doğruladı.
ABD ile İran arasındaki gerilim medyaya da sıçradı.

ABD Adalet Bakanlığı, aralarında İran devlet televizyonuna ait Arapça ve İngilizce yayın yapanların da bulunduğu bazı internet sitelerine el koydukları iddiasını doğruladı.

ABD iddiayı doğruladı

ABD Adalet Bakanlığı şu açıklamayı yaptı:

“Bugün mahkeme kararları uyarınca, İran Radyo ve Televizyon Birliği (IRTVU) tarafından kullanılan 33 internet sitesine ve Kataib Hizbullah tarafından yönetilen 3 internet sitesine ABD yaptırımlarını deldikleri için el koyduk.”

Gerekçe olarak ABD yaptırımlarının delinmesi gösterildi

ABD Yabancı Varlıkları Koruma Ofisinin (OFAC) 22 Ekim 2020’de IRTVU’yu İran Devrim Muhafızları Kudüs Gücü tarafından yönetildiği için yaptırım listesine aldığına işaret edilen açıklamada, bu listedeki kurum ve kuruluşların internet sitesi ve domain hizmetlerinden, OFAC lisansı olmadıkça yararlanamayacağı aktarıldı.

Açıklamada IRTVU’nun yaptırım listesine alınma nedeninin de ABD seçimlerine ilişkin yanlış bilgi yaymak olduğu anımsatılarak, el konulan 33 internet sitesinin domain adreslerinin OFAC onaylı olmadığı vurgulandı.

Kataib Hizbullah’ın da 2 Temmuz 2009’da OFAC tarafından yaptırım listesine alındığını ve bu örgütün ABD Dışişleri Bakanlığı tarafından “terör örgütü” olarak tanındığının kaydedildiği açıklamada şunlar kaydedildi:

“Bu örgütle bağlantısından dolayı el konulan 3 internet sitesi de yine OFAC lisansına sahip değil. El konulan internet siteleri ABD Ticaret Bakanlığı Endüstri ve Güvenlik Ofisi, İhracat Uygulamaları Ofisi ve Federal Soruşturma Bürosu (FBI) tarafından soruşturulmuştur.

Ulusal Güvenlik Birimi Karşı İstihbarat ve İhracat Kontrol Birimi ise el koyma işlemini gerçekleştirmiştir.”

Yarı resmi Fars haber ajansı el konulma olayını duyurmuştu

İran’ın yarı resmi Fars Haber Ajansı’nda yayımlanan haberde, devlet televizyonuna ait İngilizce yayın yapan “Press TV” ve Arapça yayın yapan “Al Alam” ile Yemen’deki Husilere ait “Al Mesira” kanallarının internet sitelerinin domainlerine ABD tarafından el konulduğu ileri sürmüştü.

Söz konusu sitelerin girişinde ABD Federal Soruşturma Bürosu (FBI) ile ABD Ticaret Bakanlığı Endüstri ve Güvenlik Bürosunun logoları yer alıyor ve nükleer, biyolojik ve teknolojik kaçakçılıkla ilgili yasaların kendilerine “el koyma” hakkını verdiği belirtiliyor.

Son Haberler

Bursa Büyükşehir’in ‘Yeşil’ Uygulamalarına 3 Ödül

 Türkiye’de kayıp kaçakla mücadelede Türkiye’de ilk sırada yer alarak ‘verimlilik ödülü’ kazanan Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin ‘yeşil’ uygulamalarına da 3...

Bu Haberlere de Göz Atın